Vi utfordrer oss til til å….

Forrige uke hadde Haakon og jeg som mål å ikke spise brød, pasta, pizza og lignende, vi kuttet altså karbohydrater ut av kostholdet vårt for en uke. Det gikk overraskende bra, og jeg lærte at jeg faktisk kan følge litt av denne trenden, fordi jeg ikke er så avhengig av karbohydrater som jeg trodde. Jeg kan godt få det gjennom fullkorn og sunne ting, men fra nå av ser jeg ingen grunn til å stappe maten min full av pasta, poteter og brød. Det blir veldig bra, og jeg tro det er bra for helsen.

Vi har satt oss et nytt mål å nå denne uken, som også skal gagne helsen vår. Vi skal nemlig være fysisk aktive i 60 minutter hver dag. Det er lett å bli passiv når kulden kommer, og derfor blir man fort slappere og får dårligere helse på denne årstiden. Vi skal bevege oss, enten om det er en god gåtur eller en tur på treningssenter. Jeg har sluttet å ri for en periode, og må holde meg i form på andre måter fra nå av. Jeg har et bra treningsprogram som gjør styrke på hele kroppen. I tillegg tenkte jeg finne et treningssenter som har godt utvalg på gruppetimer, da jeg kunne tenke meg litt zumba og yoga ved siden av vanlig styrke. Det kan hende at Haakon også blir nødt til å melde seg inn sammen med meg, om vi skal klare å være så mye fysisk aktive. Jeg gleder meg masse til å pushe litt grenser! Det gir meg motivasjon og mestringsfølelse.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg