UKENS SUNNE MATPLAN

Reklame | Affiliates

Da var endelig mandagen her. I går la jeg et fint utkast for en plan denne uken, både når det gjelder mat, jobb, studier og andre ting som må bli gjort. Det var egentlig superdigg, for da jeg stod opp visste jeg allerede hva jeg skulle gjøre. Det er faktisk den beste mandagen på lenge!

En annen ting jeg har planlagt for denne uken er så skjerpe meg på kosthold, for det har glidd ut igjen litt. Med dårlig kosthold får jeg mindre overskudd, og jeg føler meg derav ikke så bra heller. Det er blitt for lite frukt og grønt, og mye “rask” mat på grunn av latskap. Når jeg trener mye trenger jeg også bra påfyll, så nå skal det bli andre boller.

Over her ser dere hva jeg gjør for å planlegge uken. Jeg skriver et utkast til frokost, lunsj, middag, mellommåltider og trening, slik at jeg har en plan. Ut fra hva slags trening jeg gjør varierer jeg også maten. De dagene jeg rir hest spiser jeg helt vanlig, og dagene jeg trener tung styrke spiser jeg litt mer. Når denne planen er laget kan jeg skrive en handleliste til butikken, og dermed handle for hele uken! Obs: Om dere lurer på hvorfor det står noe om kalorier, er det bare for å ha en cirka oversikt for å ikke spise for lite eller alt for mye. Jeg har en tendens til å enten glemme å spise nok, eller så blir det alt for mye. Når jeg lager en sånn struktur har jeg oversikt over hva jeg driver med.

Så nå har jeg vært på butikken og handlet det jeg trenger. Noe har man jo alltids fra før. Jeg skal spise en del egg og havregryn til frokost, men det hadde jeg allerede stående

Noen middagsretter denne uken:

♥ Pizza på Libababrød

♥ Hjemmelaget kyllingburger med kalkunbacon og grillet hjertesalat

♥ Salat med entrecoté, aioli og parmesan.

♥ Pastasalat med strimlet svinekjøtt

♥ Mager grillpølse i lompe (haha)

♥ Gulrotpasta med kylling

Noen lunsjretter:

♥ Speltlompetoast med roastbeef

♥ Kyllingsalat

♥ Wraps med kylling og salat

♥ Havregrøt med bær og banan

♥ Grillet gulrot

Jeg elsker å planlegge måltider, for det gjør at det er mye enklere å planlegge sunnere valg. Jeg er jo også veldig kresen, så noen av dere tenker vel at jeg spiser mye av det samme, og det stemmer nok. Jeg liker jo ikke fisk, og unngår svinekjøtt veldig mye. Allikevel har jeg et kosthold jeg trives med og som jeg føler gir meg det jeg trenger. Ved siden av tar jeg tilskudd av kollagen (her), trimlet med koffein (her), og B12.

 

Håper dere fant litt idéer til måltider denne uken!

 

YOUTUBE: Aurora Gude

INSTAGRAM: auroragude

SNAPCHAT: auroragude

TIKTOK: auroragude

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg