Tre styrkeøvelser jeg elsker!

Reklame | We Are Fit

Jeg lovte å begynne å skrive mer om trening og kosthold, så here we go! Først vil jeg glede dere med at dere får 25% rabatt hos We are fit med koden “25auroragude”. Jeg fikk nettopp to sett derfra som satt virkelig som et skudd.

Slik det er nå trener jeg alltid hele kroppen når jeg er på trening, altså mage, rumpe, ben, armer, bryst og mage. Jeg trives godt med å gi alt jeg har 3-4 ganger i uken enn 7. Som regel trener jeg tirsdag, torsdag og en dag til. Denne uken er planen tirsdag, torsdag og lørdag. Ellers ridning mandag og onsdag. Jeg tenkte også prøve å komme meg mer ut nå som været tillater det.

Jeg tenkte introdusere dere til tre ulike øvelser jeg gjør hver gang jeg trener, som jeg mener er veldig effektive og enkle å utføre for alle. Dette er øvelser man kan tilpasse etter den formen man er i, og man kan øke ettersom man blir sterkere. Jeg er en person som er lat av natur, og er derfor opptatt av følelsen av mestringsevne, slik at jeg føler jeg kan tilpasse etter energimengde og humør.

  1. SIDEPLANKE

Dette er min nummer 1 øvelse for å stramme inn midjen. Dette er en øvelse jeg tror har effekt uansett om du ikke har synlige magemuskler. Den er tung, men veldig enkel å utføre. Den utføres på samme måte som vanlig planke, bare på siden og med den ene hånden på hoften. Om det er tungt kan du holde rundt håndleddet du støtter deg på. Du kan lese nærmere om utførelse HER. Jeg startet med å gjøre øvelsen i 30 sekunder først på hver side 2 ganger. I dag gjøre jeg det 1,5 minutt på hver side 2-3 ganger.

2. GOBLET SQUAT

Denne øvelsen er genial for å trene rumpe og lår. Denne er veldig lett å lære, og igjen kan du bruke vekt basert på hva du klarer. Jeg startet med 7 kilo med 10 repetisjoner og 3 sett. Her øker man rett og slett ettersom man blir sterkere. Per i dag har jeg 20-25 kilo med 12 repetisjoner og 4 sett. Den gjøres annenhver gang med neste øvelse jeg skal skrive om. Du kan lese mer om hvordan du utfører øvelsen her.

3. NEDTREKK MED BREDT GREP

Denne maskinen finner du på treningssenteret. Denne øvelsen trener primært rygg og sekundært forsiden av overarmen din. Den er veldig lett å utføre, og igjen kan du tilpasse vekten. Du kan lese om hvordan du gjør øvelsen her. Denne øvelsen er faktisk en jeg ikke har klart å bli mye sterkere på (trolig pga puppene), men jeg startet på 15 kilo, 10 repetisjoner og 3 sett. Nå tar jeg cirka 25 kilo, 10 repetisjoner og 4 sett. Den kombineres annenhver gang med Goblet Squat.

 

Håper dere tar i bruk disse geniale øvelsene! Sideplanke kan jo gjøres overalt, for du bruker bare din egen vekt! 

 

 

YOUTUBE: Aurora Gude

INSTAGRAM: auroragude

SNAPCHAT: auroragude

TIKTOK: auroragude

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg