Sunn og digg frokost: tre ingredienser


God morgen
!


Jeg lovte dere å legge ut oppskrift på de sunne frokostpannekakene dere så på Instagram. Jeg elsker denne retten, og innholdet i den er helt genialt. Denne kan serveres til både barn og voksne uten særlig misnøye. Det viktige er å toppe med ingredienser du selv synes er digg. Foe eksempel kan denne retten serveres med litt frukt og yoghurt, syltetøy, peanøttsmør, bacon, lett pålegg, bær, cottagecheese ++. Det er kun fantasien som setter grenser. Personlig synes jeg det er supergodt med jordbærsyltetøy (80% bær) og vaniljeyoghurt. Det gir en god og søt, men samtidig frisk følelse i munnen.

Jeg elsker ting som er enkelt, og derfor er denne retter perfekt for meg. Alt du trenger er:

❤️ 3 Egg
❤️ 2 stk Banan
❤️ Ønsket mengde kanel

Jeg pleier å lage en litt større porsjon som kan stå klar i kjøleskapet. Denne oppskriften gir cirka 7 små pannekaker, altså samme størrelse som «lapper». Du kan også lage større, men jeg synes de små er enklere å jobbe med.

Slik gjør du:

❤️ Knekk eggene i en bolle.
❤️ Putt i bananen, gjerne i biter.
❤️ Tilsett kanel.
❤️ Bland alt sammen (helst med stavmikser) til du har en jevn og luftig røre.
❤️ Varm opp en stekepanne med smør.
❤️ Hell små porsjoner i pannen etter ønsket størrelse.
❤️ Stek på hver side til den har fast konsistens. NB: Her kan det gå fort om varmen er høy, så følg med.
❤️ Topp med hva du enn måtte ønske.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg