Så ofte trener jeg!

Reklame | Lyko

Ja, for å komme i gang med trening og kosthold, så er det jo snakk om dørstokkmilen.

I første omgang vil jeg gi deg en liten trøst, og det er at det alle sier er sant…. Du blir avhengig etter å ha gjort det nok ganger, og du vil få mer energi, du vil få det bedre med deg selv og du kommer til å se raske resultater. OM DU TRENER – og gjør det jevnlig. Da jeg begynte med “vanlig” trening i 2017 var jeg litt opphengt i det. Jeg meldte meg opp på en time med personlig trener for å få et program tilpasset mitt behov. Jeg opplyste at jeg gjerne vil ha en stram kropp, og at jeg godt kan trene hele kroppen når jeg er på trening. Han ga meg et program jeg bruker den dag i dag… Men hvor mye skulle jeg egentlig trene?

Slik det er nå er målet mitt å trene minst 3 ganger i uken, og i det siste har jeg klart 4. Da trener jeg mandag, onsdag, fredag og lørdag eller søndag. Du trenger ikke trene hver eneste dag slik som noen gjør og sier. Helt ærlig ble jeg fortalt av PT´en at jeg kunne gjøre styrkeprogrammet jeg fikk 2-3 ganger i uken – men jeg valgte annenhver dag fordi jeg ville ha resultater, og jeg var villig til å gi jernet. Riktignok hadde jeg kommet langt med 2-3 ganger i uken, om jeg bare hadde passet kosthold og vært noe i bevegelse ved siden av treningssenteret.

Jeg har lyst til å si noe viktig. I forhold til trening har jeg erfart at du ikke må være for hard mot deg selv. De første gangene er man gjerne sykt støl. Sånn er det jo, for du skal innfase kroppen med noe du ikke er helt vandt med. Husk at du må kjenne på hva som er bra og ikke bra. Det er ikke bra å gjøre trening til en slags usunn plikt du gruer deg til. Start med å sette deg mål på å for eksempel trene 2-3 ganger i løpet av en uke, ikke 5!!! Om treningen blir noe negativt kommer du til å ville gi opp til slutt. Sørg for at du opplever mestring og at du liker det du gjør. Det skal være en frihet og noe digg å dra på trening. Du skal føle deg stolt og fresh etterpå, ikke som om du bare har hatt det fælt.

Mange starter for brått, og de møter en vegg. Sørg for å tilpasse etter hva hodet og kropp er klar for. Om du trener styrke og hele kroppen 2-3 ganger i uken vil du se resultater, samtidig vil du gi kroppen pause nok til å bygge muskler og venne seg til å ta i litt mer enn den pleier.

Ta vare på kroppen. Tenk at den er som en hest eller bil.. Altså.. Den må ha riktig næring/drivstoff, trenes/kjøres med hensyn, og den må behandles pent. ♥ Resultatene kommer IKKE om du er slem mot deg selv. 

Btw. Lyko har fått inn produkter til hår! Jeg digger denne hårbøylen, er så fin høstfarge på den ♥

 

Følg meg:

INSTAGRAM: auroragude

SNAPCHAT: auroragude

TIKTOK: auroragude

YOUTUBE: Aurora Gude

9 kommentarer
    1. Faen e det du snakker om ??? Du ser jo ikke ut som du trener i det hele tatt. Halvfet og kvapsete . Og du skal gi treninsråd??? Jævla tulling og snylter og partasitt 👿👿👿👿

      1. Skikkelig sjarmerende fyr du Michael Jensen. Skikkelig god på å støtte og oppmuntre.
        (Ja, kommentaren er ironisk)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg