Når du virkelig ikke vil trene…..

Reklame | Bodylab og Famme.no

♥ FINN GRUNNER ISTEDENFOR UNNSKYLDNINGER

Senest i dag holdt jeg på å fange meg selv i en felle der jeg ikke drar på trening fordi jeg har smerter i den ene armen. Jeg fikk derfor fart på latskapen i meg som sa at jeg skulle vente med trening til i morgen. ÆRLIG TALT. Jeg kan fint trene uten å trene armene så mye. Derfor er det bare å bytte ut litt hvilke øvelser det blir om man er stiv et sted. En annen ting er at veldig mange skylder på at de tror de brygger på noe – og i disse coronatider tror jeg mange av oss underbevisst tror vi er sykere enn vi er. Prøv å bytte ut innskyldninger med GRUNNER til å faktisk trene. For eksempel følelsen du får når du er ferdig, resultatene du ønsker deg, mestring, helse eller annet. Det er så sykt mange gode grunner til å komme seg på trening.

♥ SPIS MAT SOM KROPPEN HAR GODT AV

Jeg blir skuffet over meg selv når helgen går i for mye usunn mat. Ikke fordi jeg tror jeg blir tjukk, men fordi kroppen min aldri føles bra på mandag etter en usunn helg. Kroppen blir for tilvendt å få i seg proteinrik og mager mat, grønnsaker, fullkorn og frukt. Derfor blir den ganske crazy når jeg gir den pizza og potegull. Om du er disiplinert nok kan du bytte ut iskrem med denne, og du kan lage disse pannekakene som en hyggelig lørdagsfrokost. Med riktig drivstoff er det mer fristende å trene. Derfor bør du tenke litt på hva du spiser de dagene du tenker trene, for det har litt å si for hvordan økten blir, og i tillegg trenger kroppen protein for å bygge muskler, så det bør man ha i bakhodet.

♥ BRUK KLÆR SOM SITTER GODT

Det verste er å ha treningsklær som skli alle veier, og som man føler er lite flatterende. Jeg har samarbeid med Famme, og jeg føler meg dritbra når jeg skal på trening i digge klær. Om du vil ha litt påfyll av bra og komfortable treningsklær kan du bruke koden “Auroragude-30” for 30% rabatt på alt hos Famme.no. Jeg kan anbefale Techna Tights, Vortex og Tie Dye. Det er mine favoritter. Ellers er alt veldig fint, og stoffet er i god kvalitet. Hver gang jeg har fått nytt treningstøy gleder jeg meg til å trene fordi det er gøy med noe nytt. Spesielt gøy er det om jeg også nylig har fått litt resultater og kjenner klærne sitter enda bedre enn før.

♥ SLUTT Å SE I SPEILET

På dårlige dager er det lett å være sin egen verste kritiker. Det hender at jeg har en sånn dag som alle har der jeg ikke føler meg fin nok, og står i speilet og kritiserer meg selv. “Om du trener så mye bør du ikke se sånn ut”, bla bla bla, og jeg får lyst til å gi opp. Jeg har lært at på disse dagene må jeg droppe speilet, ikke tenke og bare sette meg i bilen og kjøre til trening. Jeg føler meg bedre etter trening i 100% av tilfellene. En dårlig dag kan gjøre ting tungt, men det blir enda tyngre om man lar negative tanker ta overhånd.

♥ GI TID TILLIT

Noen ganger er det lett å lure på hvor resultatene blir av, og treningen føles som et evig slit. Det er viktig å forstå at trening og livsstil handler om en lengre og stabil prosess. Du kommer ikke i toppform på 2 måneder, og du går ikke ned 10 kilo på 3 uker. Det er en prosess, og over tid vil resultatene komme, men du må ha tillit til at de kommer etter hvert. For eksempel da jeg selv følte at det ikke har skjedd så mye, men så prøvde jeg et belte som ikke passet før, men så plutselig fikk jeg tatt det inn mange hakk. Vi må forstå at det handler om kontinuitet og ikke noen quickfix. Til jul har jeg trent annenhver dag siden juni, og da vet jeg at jeg antakelig ser heeeelt annerledes ut enn i juni – men det er snakk om 6 måneder, og ikke 4 uker. Jeg vet at jeg bare må fortsette i det mønsteret jeg er i, og plutselig er målene nådd. Aldri stress med fremgangen, for den tar tid.

INSTAGRAM: auroragude

SNAPCHAT: auroragude

TIKTOK: auroragude

YOUTUBE: Aurora Gude

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg