Middag på diett!

Denne uken må dere ha meg litt unnskyldt. Det skjer så mye greier at jeg knapt holder styr, og jeg gleder meg til alt er i rute. Jeg har begynt fulltidsstudier for dette halvåret, vi skal selge huset, kjøpe et nytt sted og bo, og alt går i ett! Jeg lover, det er fartsfylt.


Når jeg trener så mye som jeg gjør er jeg på strengt kosthold i ukedagene for å få mest resultater av alt sammen. Mat og trening hører sammen. Man må spise nok for å ha energi, men man må også spise riktig, og ikke minst må man spise ting som er bra for kroppen. Jeg prøver hele tiden å gi dere tips til mat som både er sunn og god, og mye av maten jeg kan friste med fungerer er veldig enkel å lage – fordi jeg selv ikke orker å stå i timesvis på kjøkkenet, men jeg trenger mat som gjør meg glad, mett og i stand til å både trene, studere og jobbe.

I går laget jeg følgende middag:
“Grønnsakspasta med chilipølse”.

Det høres kanskje vanskeligere ut enn det er? Jeg har personlig kjøpt en sånn her for å få laget pasta av grønnsaker, ellers fungerer ostehøvel greit, men da blir det litt større og tykkere biter.

Oppskrift til to personer.

Så hva trenger du?

  • Dolmio bolognese-saus. Eventuelt et annet merke.
  • Oregano
  • To gulrøtter
  • En stk squash
  • Revet lettost
  • Kyllingpølse med paprika og chili. (Eventuelt en annen krydret pølse med mest mulig kjøtt).

STEG 1:

Bruk ostehøvel eller den peeler for å kutte opp gulrøttene og squashen i pasta. Det ser mye mer ut enn det er, men mye av vannet fordamper når det skal tilberedes, og da blir det mindre. Lag heller for mye!

STEG 2:

Kutt opp pølsene i skiver og stek dem godt. Kyllingpølser bør steke i minst 8 minutter, for at de skal være gjennomstekte.

STEG 3:

Skru ned varmen på pølsene og tilsett bolognesesaus, revet ost og oregano. La dette ligge på lav varme til osten er smeltet.

STEG 4:

Putt “pastaen” i en sil og ha den over en kjele med litt kokende vann i. Idéen er å dampe pastaen til den kjennes mykere og varmere. Snu ofte på pasten. Den bør ikke dampes mer enn 5-7 minutter, for da kan squashen bli veldig vannete og seig.

STEG 5:
Servér til deg selv, noen du er glad i eller til hele familien. Barn som er glad i pasta bør like dette. Det er en lur måte å snike i litt grønnsaker.

Med dette måltidet blir du mett, men får også spist noe som smaker mer enn det koster. Det tar jo virkelig ikke lang tid å lage, og det smaker veldig godt.

For de som ønsker næringsinfo:

Kalorier: 289

Protein: 23 g

Karbohydrater: 17 g

Fiber: 4 g

Naturlig sukker: 9 g

Fett: 13 g

Mettet fett: 5 g

Umettet fett: 8 g

Natrium: 40 mg

 

Håper det smaker! 

 

Følg meg:

INSTAGRAM: auroragude

SNAPCHAT: auroragude

TIKTOK: auroragude

YOUTUBE: Aurora Gude

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg