En uke uten…


Haakon kom opp med et ganske fint forslag, der poenget var at vi har en utfordring på å leve uten noe hver eneste uke. Jeg hadde lyst til å utfordre ham tilbake, og sa derfor at vi kan starte vår første utfordring med å droppe karbohydrater – eller i all hovedsak brød, potetgull, pasta og potet. Vi spise aaaalt for mye sånne ting, og trenger å lære oss at det finnes flere ting å spise til tross for at det er vanlig å ha en form for brød, pasta eller potet ved siden av. Jeg tror dette kan være en fin måte å rense litt på. Vi har kost oss i overkant mye i det siste, så det blir altså null pizza på oss denne uken, Hehe. Jeg har hele livet vært mer glad i typ pasta og potetgull, enn i rent sukker, altså brus og godteri. Derfor tenkte jeg ta mine største fristelser inn i giljotinen, i håp om å gi kroppen min en lettere fordøyelig uke. Det er heller ikke sikkert jeg skal trene så mye til uken som kommer, og da tror jeg at jeg skal overleve. Jeg merket at i perioder jeg er aktiv, så er det veldig avgjørende for meg å få i meg karbohydrater, fordi det gir masse god energi, og det holder meg mye lengre mett.

Jeg gleder meg til å utfordre meg selv litt. Jeg skal ta en titt på ulike oppskrifter jeg kan prøve, så kanskje jeg oppdager noe som smaker og metter mer enn jeg hadde trodd! Skriv det gjerne ned om dere har tips til et sunt og mettende måltid. Jeg tror oppriktig kroppen min kommer til å takke meg for å slippe unna pizza på en stund. Planen fremover er også å trene mer, men jeg må finne ut om jeg skal dra på senter, og isåfall hvor. Eventuelt må jeg lage rutiner her hjemme, men det kreves veldig mye selvdisiplin å holde på hjemme, slik jeg har skjønt på andre som gjør det. Det er en litt annen følelse å ha et sted å til.

Planen er at Haakon og jeg skal ha et nytt helsefrembringende tema hver uke, så rop ut om du har en kul challenge til oss! Det er ikke noe poeng å droppe sukker, for det får vi egentlig ikke i oss så ofte. Det kan heller være å jogge fire ganger i løpet av uken, være aktiv i minst én time hver dag… og så videre. Please, tips meg om du har en god idé! Vi trenger å bli litt mer av alt akkurat nå. Vanligvis begynner jeg å trene og spise sunt hvert nytt år, men denne gangen vil jeg begynne nå, slik at jeg føler meg bra i vinter, og ikke mister selvbildet helt. Det føles ikke bra om jeg ikke tar litt vare på meg selv.

2 kommentarer
    1. Da vil jeg utfordrere dere til å spise KUN hjemmlaget mat en hel uke! For tro meg, dere får i dere MYE mer sukker enn dere tror via ikke-hjemmelaget mat! Det skulle jeg önske flere skjönte! Det er skjult sukker og salt i fryktelig mye!
      Og nå som dere skal kutte ut karbohydrater en uke, kommer du til å föle på en bedre metthetdfölelse faktisk, hvis du spiser mye protein! For det er protein som metter mest, deretter fett, og til sist karbohydrater! Blir veldig göy å höre hvordan dette blir! Skikkelg god ide dette synes jeg altså! Yeeei! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg