Dette har treningen gjort med kroppen min

Det er 10 uker siden jeg begynte å trene.

Jeg begynte å trene fordi jeg visste at jeg “må”, med mindre jeg vil føle meg slapp, ikke så bra med meg selv, og oppleve mindre mestring. Jeg hadde nemlig sluttet med ridning i høst, og fant derfor ut at det var på tide å fortsette å holde kroppen i gang. Ulempen med ridning er at den ikke gir så mye trim på sikt, men mest i starten når du trener deg opp, og skal få på plass riktige muskler. Kroppen vår lærer jo fort, og derfor må vi alltid pushe den litt ekstra, eventuelt lure den i nye retninger for å få resultat med trening. Man holder seg selvsagt i bevegelse og får mye frisk luft med ridning, så jeg følte meg ordentlig sunn og frisk. Det var veldig synd å avslutte, men det slukte både tid og penger. One day, baby.

I alle fall vil jeg dele min erfaring med dere, når det kommer til å trene på senter. Jeg hadde et treningsprogram fra før, som jeg kunne bruke for å komme i gang igjen. Dette ga meg trygghet, selvtillit og kickstart. Hadde jeg ikke visst hvilke øvelser jeg skulle ta når jeg gikk inn døren til treningssenteret, så ville det blitt veldig utfordrende… Et treningsprogram er alfa og omega. Jeg har hatt et som har trent hele kroppen min, og ikke bare typ rumpe, lår og mage. Jeg har ønsket at hele kroppen skal virke trent. De sier at man oppnår veldig bra resultater i løpet av de seks første ukene man trener, og dette stemmer nok. Nå som det er gått 10 uker, føler jeg det liksom står litt stille. Jeg var også bedre på kosthold de første ukene, enn hva jeg er nå. I alle fall har jeg fått strammet inn hele kroppen. Det er ikke lenge like hengete her og der, og jeg føler meg ti ganger bedre i tettsittende klær. Det er fortsatt en lang vei å gå for å komme i toppform, men selvtilliten er en helt annen nå enn hva den var da jeg satte i gang.

Det gøyeste ved å være i gang med trening, er at jeg opplever mye mestring. Jeg kan for eksempel løpe lengre enn jeg visste, løfte mer enn jeg trodde, og holde ut i situasjoner jeg ikke visste jeg kunne. Jeg må sette meg noen nye mål nå, for jeg har fått litt følelsen av å ha klart det jeg skulle. Så hva er målet nå? Forhåpentligvis å bli totalt sunnere. Problemet når jeg trener mye er at jeg fort får litt for god samvittighet. I desember var det også mye alkohol, som de sier ikke akkurat er bra for treningen… Jeg håper jeg kan være litt sunnere i tiden fremover. Jeg kommer til å fortsette å ha annenhver trening med styrke og cardio, for jeg trives med litt variasjon.

Håper DU også vil trene litt ♥

FØLG MEG:

Snapchat: auroragude

Instagram: auroragude

FacebookHER

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg